Gepost door: Jeroen | december 21, 2009

Terug van de jungle – Chiclayo

De week na de jungle kan ik mij niet meer precies herinneren wat er allemaal wanneer gebeurd is omdat er toen echt veel gebeurd is op korte tijd… Maar hier het belangrijkste:

Woensdag 25 november:
Ik kwam thuis samen met Gus (omdat die nog niet echt veel zin had om al naar zijn eigen familie te gaan). Tasjie was thuis en die vertelde mij enorm slecht nieuws waar ik de ernst niet direct van inzag. Hij vertelde me namelijk dat zijn kanker waarschijnlijk was teruggekeerd. Ik besefte het niet direct omdat hij nog al verteld had dat hij ooit een kanker had gehad die was weggegaan daarna en ik had hem dus ook niet al te goed verstaan. Gus en ik praatten er nog even over en ik begon het dan wat meer te beseffen.

We waren echter bezig met nieuwe reisjes te plannen enzo en Tasjie was weg dus vergat ik het al snel voor even. In Pichanaki hadden we ook afgesproken dat 2 wekern later iedereen zou afkomen naar Cajamarca dus moesten we ook dat voorbereiden. We gingen dus naar het centrum om een en ander te regelen en na wat geregel gingen we terug naar mijn huis. Op de terugweg kwamen we Lea en Lucy tegen die ons vertelden dat we met AFS Cajamarca de vrijdag naar Chiclayo zouden vertrekken! Alweer een reisje dus.

Die avond gingen we dus allen samen ons tickets kopen en dat was ook de moment waarop Carlos met mij begon te praten over mijn situatie. Hij vertelde me dat Tasjie er echt niet goed aan toe was en waarschijnlijk voor een maand of 3 zou moeten reizen naar Lima omdat daar de beste klinieken zijn! Ik zou dus van familie moeten veranderen. En blijkbaar had dus de situatie op een of andere manier de knoop dorgehakt van de moeilijke vraag f ik wou veranderen van familie of niet. Ondanks het droeve nieuws was ik dus ergens een beetje opgelucht met het feit dat ik nu van familie moest veranderen.

Die avond had ik nog een gesprek met Tasjie waar ik de situatie dus al veel beterbegreep en maakte ik ook een goeie Belgische chocomelk en vertelde hem dat wij dit in België dronken om ons beter te laten voelen…

De volgende dag ging ik gewoon werken denk ik en plande ik nog wat het weekendje voor Cajamarca. Ik maakte ook mijn valies om naar Chiclayo te gaan. Chiclayo is een grote stad aan de kust niet zo heel ver van Cajamarca (een 6 uur op de bus) waar o.a. Igor van Oostende woont.

Vrijdagochtend (27 nov.) was het dus tijd om te vertrekken en we verzamelden in Linea (busmaatschappij) waar we de bus namen richting Chiclayo. De busrit was onconfortabel en duurde lang! We stopten veel op de weg omdat er werken waren en ook een keer voor te eten. Om de tijd te doden schreven ik en Gus een belachelijk liedje met de gitaar die we meehadden.

Tegen de avond kwamen we eindelijk aan in Chiclayo na een te lange rit. We gingen eerst naar het hotel en dan eten (CHIFA). Later ontmoetten we enkel AFSers uit Chiclayo waaronder ook Igor (die een tatoeage had laten zetten :P) en ook Laura Boven waar ik nog mee op de Voskenslaan had gezeten. Ik had enkele weken geleden pas ontdekt dat die hier ook zat met AFS. De wereld is klein :P.

We gingen een cocktail drinken in een fast food restaurant en later nog naar een kleinere bar met enkelen. Dan gingen we slapen omdat er de volgende dag veel op het programma stond…

Wordt vervolgd…


Reacties

  1. hey Jeroen,
    Ik heb jouw blog een paar dagen niet gezien en kheb een half uur nodig gehad om alles hier te lezen. Amai, t is weer de moeite. Niet te geloven. De foto’s zijn prachtig en ik vind dat ge der vree goed uitziet. Bananenblaren als paraplu, de max, die eekhoorn, zaaaalig gewoon. Echt toffe verhalen die je schrijft. En dat je daar nog een meisje tegenkomt van school. Zitten ze daar op die school voor iets tussen dat er zo veel naar t buitenland trekken??!!??
    Wij zitten momenteel met onze camper in Spanje, in Alfaz Del Pi, niet zo ver van Benidorm. We zijn zaterdag vertrokken in de sneeuw in Belgie en hebben prachtige sneeuwlandschappen gezien onderweg en koud dat het was, vooral in Luxemburg. Banen die we anders in de zomer passeren en nu in de sneeuw, echt mooi. Wel uitkijken op sommige plaatsen door de gladheid. Nu ze in Belgie spreken van een witte Kerst zijn we er niet hé. Hier is het ongeveer 18 graden en de zon schijnt dan nog niet, hopelijk komt ze morgen eens piepen dan zal het hier al vlug boven de 20 graden zijn. Ik verlang al naar het zonnetje. We staan hier op een camperplaats waar ze Wifi hebben vandaar dat ik uw blog kan lezen. Iedereen die zich zou willen vestigen in Spanje uit Belgie droomt ervan een bed and breakfast te beginnen. Wel, ik denk dat er meer geld te verdienen valt om een camperplaats te openen in Spanje, want deze zijn hier echt zeldzaam. We kwamen hier toe op deze plaats, die we vonden op t internet en in een camperboek, en hadden het geluk dat er nog 1 plaatsje vrij was van de 36. 12 euro per dag wat niet duur is tov een plaats op een camping die al vlug boven de 20 euro is voor 2 personen, maar reken eens wat het opbrengt. Je hebt een lap grond nodig, een paar palen met elektriciteit, een plaats om water te lozen en te vullen en klaar is kees

  2. Lap, k heb hier op een verkeerd knopke geduwd en mijn tekst is al verzonden, zonder nalezen. Wou dus nog zeggen dat op deze plaats hier als extra nog WC’s en een douche zijn en Wifi wat je op andere plaatsen zelden tegenkomt als je de verhalen op t internet leest.
    Zo Jeroen, k ga je nu laten en ik wens je alvast prettige Kerstdagen in Peru en geniet er nog volop van want dit wordt voor jou een Kerst om nooit te vergeten.
    Dikke kus
    tanteke

  3. Dag jeroen
    Vanuit argentinie even op je blog gewipt; Leuke verhalen; de jungle is herkenbaar van onze reis in ecuador; je doet wel heel wat met afs ze reizen veel met jullie. iets wat line niet deed. zij zat de hele tijd in haar dorp. maar ze heeft mooie herinneringen dat merken we als ze begint te vertellen.
    we zijn in el fin del mundo , ushuaia en keren morgen terug naar buenos aires over een vier dagen zijn we terug in belgenland … het weerzien zal bonken geven, line is nu al zenuwachtig.. take care en have fun. enjoy it . kus mieke


Plaats een reactie

Categorieën