Gepost door: Jeroen | maart 6, 2010

Reis naar het zuiden (deel 3)

Na de Nazcalijnen was het tijd om wat te chillen! We hadden een kamer van 2 met 4 bedden voor 7 personen geregeld voor een goedkope prijs in een tamelijk luxueus hotel met ontbijt en zwembad! De volgende ochtend vertrokken we naar Ica! Daar gingen we direct door naar de Oasis van Huacachina, een oase in het midden van de gigantische zandduinen van Ica. Het leek wel de Sahara toen we toekwamen. In de oase, een zuiver toeristisch oord, hadden we snel een hotel die ons nog voor die namiddag met een Buggy naar de woestijn zou brengen om te sandboarden!  Een fantastische belefenis was dat! Ronde een uur of 4 vertrokken alle Buggys (gigantische quads voor meerdere personen) richting de duinen! Racen, bijna overkop gaan en onverantwoord hoge snelheden afgewisseld met enkele sandboardstops! Fantastisch dus!

Die avond hadden we nog een feestje in het hotel met enkele Zwitsers… De volgende dag hadden we een tour geboekt naar de Paracas eilanden (soort kleine Galapagos met vele dieren), een natuurreservaat en een piscobrouwerij! We waren vooral allen moe van het feestje de dag ervoor maar hebben er toch van genoten! Alleen waren de eilanden extreem toeristisch met allemaal seniorenclubs die met de bootjes wouden varen… Ma swat…

daarna het natuurreservaat dus, dat was een soort woestijn met een mooie kustlijn die vroeger blijkbaar zee is geweest. Het ligt daar dus vol van de fosielen en schelpen enzo… Van de piscoproeverij heb ik geen foto’s daar is ons uitgelegd geweest hoe deze Peruviaanse nationale drank wordt gebrouwen en hebben we uiteraard geproefd!

Deze mooie zonsdondergang is getrokken op weg naar Lima, ons reisje zat er dus op. In Lima overnachtten we nog 1 keer en dan gingen we elk onze eigen weg terug naar de steden… Het was echt mooi en fantastisch, maar ik was toch blij om rustig terug te keren naar Cajamarca voor wat rust en vrede… Toen ik daar toe kwam was Carnaval echter al vollenbak bezig maar dat is voor een volgend bericht…

p.s. Mijn adres is nu officieel veranderd (zie bovenaan rechts)