Gepost door: Jeroen | december 10, 2009

Opstart nieuw project

Ik laat even mijn avonturenboekje links liggen om ander nieuws mee te delen. Later probeer ik nog mijn reisje naar Pichanaki af te werken en begin ik ook met het aanvullen van de blog over Chiclayo en het bezoek in Cajamarca maar eerst dit:

Ik woon nu voorlopig alweer bij een tijdelijke familie met ook nog een Zwitserse AFS-ster (Lea). Lea en ik hebben hier na enkele maanden ondervonden dat er hier eigenlijk heel wat problemen zijn zoals armoede, straatkinderen, enz. We hebben ook ondervonden dat er slecht een beperkt aantal organisaties bestaat om deze mensen te helpen en bovendien werken die niet zo fantastisch zoals in het Westen. Daarom hebben we samen besloten om er één probleem uit te nemen en dat een goed onder handen te pakken.

We zijn van plan om een organisatie op te richten die de jongeren hier informatie moet verschaffen omtrend sexuele opvoeding en de mogelijk problematische gevolgen daarvan. We hopen zo uitendelijk velen te helpen en indien mogelijk het aantal ongewenste zwangerschappen te verminderen.

Omdat we hier nog maar net mee begonnen zijn en het eigenlijk maar een idee is hebben we jullie hulp nodig. We weten alleen dat we gaan beginnen met vragenlijsten door scholen om te kijken wat de jongeren echt te kort komen. Voor de rest hebben we niets. Alle ideeën hoe we dit praktisch kunnen aanpakken zijn dus erg welkom! Alle informatie omtrend sexuele opvoeding is ook welkom! Ken je iemand die al iets dergelijks heeft gedaan of meewerkt in een project omtrend sexuele opvoeding? Let us know! ALLES is welkom!

Bedankt al op voorhand en tot blogs!

Jeroen

p.s. Je kan me ook nog steeds bereiken per mail:
jeroen.lapeere@hotmail.com


Reacties

  1. amai, man, je legt uw lat onmiddellijk hoog voor een nieuw project! sexuele opvoeding waar je bij het woord SEX alleen al, raar zult aangekeken worden en waar je door je gastpa bijna al werd uitgehuwelijkt….
    PFFF, ik moet echt even nadenken hoe je dit moet opstarten zo helemaal uit het niets.
    Vooral even zoeken op internet hoe ze het elders doen? Of vragen of je als vrijwilliger mag aansluiten bij een reeds bestaande organisatie uit Europa? Ik weet het niet, het is maar brainstormen wat ik doe hoor…
    Je bij huisartsen, dokters, ziekenhuizen gaan informeren hoe het nu gaat, wat er voorhanden is, wat ze leren…
    Ik denk er nog wat over na.
    Succes


Plaats een reactie

Categorieën